Powered By Blogger

sâmbătă, 14 ianuarie 2012

Rumanu' ...... blocat intre cele 2 ROMANII ....,



EU,sunt un copil simplu de la tara....acolo m-am nascut....acolo am invatat sa fac primii pasi...intr-o familie de oameni simpli,...cei de la sat nu ar fi de acord...pentru ca spun ei,bunicu' Toma Stanchii....a fost chiabur....ar fi avut pamant...iar ei ceilalti,NU....nu pot fi de acord cu asta....admit ceea ce sustin ei...desi ,personal nu am prea simtit asa mare lucru din privilegiu de a fi nepot de chiabur....revin....am trait intr-o familie de oameni simpli....in iubirea de Dumnezeu si toleranta fata de semeni.
Pe tata nu mi-l amintesc sa se fi injurat vreodata cu vreun vecin sau cu orice alt locuitor al satului....imi amintesc,ca Duminica(pe vremea copilariei mele,nu exista week-end)...ii veneau prieteni in vizita,odata intrat pe poarta prietenu' respectiv auzeam si vocea tatei care suna invariabil; '' VOICA, du-te si scoate o cana de vin''....mama mergea...apoi pleca la treburile ei...niciodata nu asista la discutiile dintre barbati...am intrebat-o odata ; '' Mama, de ce nu stai si tu cu ei ,cand vorbesc''...mi-a raspuns...'' Pentru ca nu se cade....o femeie are treaba in orice clipa...iar femeile,discuta cu femeile...nu se amesteca in treburi de barbati''.
V-am mai spus ca sunt uneori catar..si am contraatacat...'' Bine,dar vecina,de ce sta cand la Mos Aristotel vin prieteneii in vizita?''
Mama,evident...mi-a oferit o alta mostra de intelepciune....'' Sorinel,dragu' mamei...ce bine ar fi daca nu ai mai privi peste gard la ce fac altii...nu e treaba noastra ce se intampla in ograda altora'' !!!
Copilaria la sat....gradinita,ciclu primar / gimnazial...la scoala din sat.....am iubit scoala,nu pot explica de ce....probabil unde nu erau atatea tentatii ca azi.....vacantele....pe dealuri si campii(sa nu le dau apa la moara unora si sa scriu ca pe islazu' comunal cu vitele....mi s-ar raspunde...''se vede asta din comportamentul tau..uneori..)am absolvit cele 8 clase...intotdeauna terminam al doilea din clasa....dar fara a parea lipsit de modestie la ceremonia de sfarsit de an...cei multi din categoria celor din care faceam parte,adica oamenii simplii ai satului ,obisnuiau sa spuna...ca '' nu se pune''...premiul 1 il luau fata profesorului si baiatu' invatatoarei...nu cred ca aveau dreptate....colegii mei,premiantii...cred ca avand alte conditii...stiau mai multe....si sincer,asta nu m-a transformat intr-un frustrat...!
Au trecut primii 8 ani de scoala generala....am absolvit si liceu la RM_SARAT( va reamintesc,ca eu fac parte din generatia ceauseilor....si numai cei cu medii foarte mari mergeau la liceu la oras...cu 1 an inainte de a absolvi eu cele 8 clase,aparuse decretu'....cu infiintarea scolilor generale de 10 ani la comuna)am picat cu brio admiterea la facultate...regret sa va dezamagesc..si nu o folosesc drept scuza....dar in 1986,cand eu am candidat la Facultatea de Zootehnie la Iasi...am fost 14 candidati pentru un loc....la Medicina Veterinara,erau 19 candidati pentru un loc..in timp ce la Drept ,daca erau 7-8 candidati pe un loc.....nu vreau sa lezez pe nimeni...pot fi consultate statisticile...!
A urmat armata(pierdere de timp si adunatura de nebuni / prosti ).....la trupa 1 an 4 luni si 4 zile....!!!
M-am intors din armata...am inceput sa lucrez ,un an nu am mai incercat la facultate,aveam nevoie de bani.......ma rog..anii au zburat...cu repeziciune..!
Anul 1989...luna Decembrie,a venit cu aglomeratia de rigoare...pentru ca nu o sa cred niciodata ca a fost vorba de Revolutie...pot crede ca da,a fost vorba de o involutie...dar asta e alta poveste.
Zile tulburi...lume innebunita...Tante Orica,factorita postala de la noi din sat(azi vajnic,consilier comunal psd)....striga la mine....''comunistule ai vazut ca a cazut tactu' ceaushescu'...''?
Desi aveam numa' 19 ani si habar nu aveam ce e pluripartitismul(nu am invatat la istoria acelor ani decat in trecat de PNL ,PNT cd ...Monarhie si alte chestii)....atat i-am zis; '' Sa nu dea Dumnezeu,sa ajungeti sa-l plangeti vreodata pe ceaushescu'....si azi daca ma intalnesc cu ea...e uimita ca am putut sa-i spun asa ceva si imi zice ca am avut dreptate...nu sunt de acord cu ea....NIMENI ...dar absolut NIMENI nu trebuie sa-l planga pe ceausescu(fie-I tzarana usoara) !!!
Am absolvit facultatea....m-am casatorit...si am intrat in productie...!
..............................................................................
Revin la zilele noastre si la nebunia pe care noi rumanii de rand o traim.....la 44 de ani neimpliniti....nu cred ca imi permit sa mai fiu naiv.....ca unu' care a lucrat si cu cei care au fost la putere si cu cei care sunt.....pot afirma fara teama de a gresi ca nu exista liberali perfecti,psd-siti minunati si pdl-isti plini de negi in nas si cu par pe limba.....eu nu cunosc decat oamenii...tehnocratii cu care am lucrat...si Har Domnului....am avut sansa de a lucra cu cei mai buni....am invatat de la cei mai instruiti....unii dintre ei au facut parte din Top Managementul Ministerului...oameni de o calitate rara si de o modestie teribila.
In mediu privat ,cat am lucrat....am avut ocazia sa lucrez cu un vizionar....chiar daca cei care aveau vechi resentimente in privinta lui...din securist nu il mai scoteau si probabil nu il mai scot....desi OMU' e de o inteligenta rara.....si argumentez.....sa te preocupe calitatea laptelui la nivel de anii '94-95....cum nici in Europa nu cred ca se intampla...cred ca spune cam totul.
Revin, directorii pe care i-am avut....indiferent ca au fost numiti sau agreati de cei aflati la putere sau care acum sunt in opozitie...au fost / sunt profesionisti dragilor....oameni pregatiti ..de calitate...poate ca sunt eu un norocos....dar nu cred.
Privesc mahnit...cum Romania e impartita in doua....in simpatizanti si opozanti....si nu mai inteleg nimic...exact asta sunt eu rumanu'....blocat intre cele doua Romanii.
La Nanu' daca merg.....un om extraordinar.....unde, ma simt nemaipomenit...nu pot sa nu constat ca Nanu ii iubeste pe cei aflati la puterea in timp ce Sorin/ cumatru' sau unchii lui ...sunt impotriva lor....in societate e la fel....am prieteni buni si intr-o tabara si in cealalta...dar din nefericire pentru mine....nu stiu cum sa ma mai port....e prea multa patima si de o parte si de cealalta.....miza din spatele acestor uriashe zbateri cu siguranta e uriasa si imi scapa mie....dar stau YO stramb si va intre pe voi drept:
Bai d'alde fratiorilor si surioarelor mele...daca YO,vreau sa raman neutru....si ca mine probabil ca mai sunt o sumedenie.....de ce nu ne oferiti ....aceasta optiune....daca sunteti adeptii sloganului '' Cine NU e cu noi e IMPOTRIVA noastra''.....credeti ca sunteti cu ceva mai buni decat cei pe care-i sustineti / blamati in functie de simpatia / antipatia voastra.

E o intrebare retorica si de bun simt...de la un OM simplu....cu IUBIRE de Dumnezeu...nu cu frica de Dumnezeu.
Dumnezeu ,este IUBIRE.... si acolo unde este iubire...frica
nu are ce cauta !!!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu