Powered By Blogger

duminică, 7 august 2011

August, ultimele zile de canicula,


A trecut Schimbarea la fata.....se apropie Sf MARIA,se simte....canicula nu mai are aceiasi forta...serile iti mangaie cu racoarea lor obrajii.
E luna vacantelor....unii si-au epuizat vacanta si se pregatesc sa plece din tara...sa se reintoarca la locurile de munca,acolo unde acum pentru ei ...e acasa.
Patria e acolo unde te simti cel mai bine,suna un dicton latin.
Mai am inca 2 saptamani de munca dupa care in ultima saptamana a lui august ma indrept catre vechea ELADA,catre taramul zeilor,Grecia.
Mi-o amintesc pe Florence,de cand sora mea a venit cu ea de la maternitate,un ghemotoc mic de carne infasurat in scutece,creola la fata ,cu tenul mult prea masliniu,fata de al nostru ''al arienilor'' din neamu' lu' Toma Stanchii.
Era atat de cuminte,nu plangea aproape deloc...iar cu trecerea anilor devenea tot mai draguta si mai ales desteapta....!
Semana pe la vreo 3-4 ani cu papusile acelea chinezesti si avea(si inca sper ca mai are) o minte brici.
De foarte multe ori ii inhiba pe cei mai mari cu intrebarile ''de baraj'' pe care le punea....prietenii mei ma rugau,cand veneau in vizita pe la mine,sa nu-i mai las singuri cu ea chiar nici pentru 10 minute,pentru ca dupa ce ii intreba cum ii cheama.....ii studia pret de cateva minute dupa care urma invariabil intrebarea ...care de cele mai multe ori ii bloca...erau disperati saracii...ma rugau...''Sorine,trimite-o ma p'asta in camera ei sa se joace cu papusile,de unde dracu scoate frate,intrebarile astea''???
Nici eu nu am scapat de aciditatea replicilor ei.....am enervat-o odata...eram student si eu dehhhhhhhhhhhh si nu stiu ce m-a intrebat ...nu a fost tocmai satisfacuta de acuratetea raspunsului si nu imi mai amintesc ce mi-a replicat..stiu doar ca i-am raspuns''ei asta-i buna si eu mi-ash fi dorit sa devina astronaut,dar se pare ca nu mi-a reushit''....m-a masurat pret de cateva secunde si a urmat invariabil replica plina cu acid sulfuric ''auzi mai NENE(asa imi zice si acum)...stii ce nu pricep eu, ce ar putea sa faca,un vacar (eram student la Zootehnie),ca tine pe Marte...''
Antologica,ramane intamplarea cand sora mea si cumnatu' meu care era topograf_geolog_geodez,au luat-o cu ei in tara,''in teren''.....nu se simtea tocmai bine si au dus-o la medic,medicul vazand cat e de isteata a mai tinut-o cateva zeci de minute si dupa consult,la el in cabinet,neinspirat fiind numai el cu asistenta si FLO,nepoata-mea de fata,cred ca i-a bagat mana sub halat asistentei...ce a urmat nu e greu de descris....a plecat cu sora mea (matusha,nu mama ei) si nu prea a vorbit tot drumu pana acasa.
Odata ajunsa acasa a inceput rechizitoriul;''Mama Neia,nenea dr si asistenta sunt casatoriti legal(sora mea a paralizat,cam intuia ce urmeaza)?...nu cred,ii raspunde...ei bine te rog sa-i transmiti lu' nenea dr ca pe viitor sa nu-si mai bage mainile sub halatu d-nei asistente,mai ales cand sunt copii de fata''..!
Cam asta era,FLORENCE,copila....anii au trecut,acum e stabilita prin Grecia....mergem sa o vedem mireasa....o sa va povestesc la intoarcere,cum a fost....ce e pe acolo...tot la intoarcere o sa va povestesc si daca ma mai tem de greci,atunci cand fac daruri....glumesc,desigur.
Se apropie toamna......o simt...vine..cu siguranta,ca imi va lipsi vara chiar si cu zilele ei caniculare...vara ramane anotimpul meu preferat....imi aminteste de vacanta...de soare....de pofta de viata. !!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu