Powered By Blogger

luni, 20 decembrie 2010

Saptamana in care Steaua Sus Rasare ,


Am intrat pe ultima suta de metri,la sfarsitul saptamanii,vom trai miracolul Nasterii Domnului.
E saptamana Craciunului,la tara,copiii incep sa mearga cu ''Seara de Astazi''[cum e pe la mine prin Babenii-Buzaului],apoi cu colindul,saptamana aceasta se taie porcii[imi amintesc din copilarie,ca nu eram tocmai incantat cand auzeam porcii guitzand,uneori inca mai asociez saptamana aceasta cu tanguirea trista a porcilor care erau sacrificati in aceasta saptamana...si acum cand ma intalnesc cu prietenii mei din copilarie,cei mai macho' desigur,nu scapa ocazia de a ma tachina legat de acest aspect,ei sacrificau porci ,era un semn de a fi acceptati de barbatii din comunitate,de ce? m-am intrebat intotdeauna,fara a gasi un raspuns logic].
E saptamana in care mama a facut ''turte rupte'' nu stiu exact,sa va explic ce sunt,si imparte,deja au cumparat covrigii pentru copiii care vin sa-i ureze.!!!
Craciunul si in general ,Sarbatorile de Iarna au un alt farmec la sat,nu am reusit inca sa-mi duc fetele sa vada adevaratele traditii de iarna la Babeni,poate anu' viitor,in fiecare an spun acelasi lucru, '' poate anu' viitor ''.....si nu stiu de ce aman de fiecare data.
E saptamana in care privesc inapoi spre ce a insemnat anul 2010,numai saptamana aceasta imi permit luxul acesta,pentru ca dupa aceea trecutul trebuie lasat in urma.
Evreii cu care am lucrat la Tortoman,aveau o expresie[pe care am inteles-o mai tarziu]...''sa nu dai 2 bani pe ce-a fost'' si cred ca mare dreptate aveau.
Perioada aceasta din an coincide si cu perioada in care trebuie sa iertam si mai ales sa cerem iertare celor pe care cu voia sau fara voia noastra i-am suparat,sau fata de care am gresit.... am urmarit-o foarte putin in emisiunea Nicoletei Svarlefus,pe Andreea Talmazan,discutau despre ceva foarte interesant despre iertare,exercitiu de iertare sau ceva asemanator.[Emisiunea,se numeste ''Harta Vietii '' si se difuzeaza pe Antena2]
E mai mult decat reconfortant sa poti ierta,asta o stiu din proprie experienta,macar de azi inainte[si nu numai in perioada sarbatorilor] sa incercam sa fim mai rabadatori[pentru mine e mai mult decat indicat,fiind un tip care nu prea se impaca cu rabdarea!]....mai toleranti si poate ca vom reusi sa schimbam ceva.
Sa aveti parte de Sarbatori Magice,sa va bucurati de prezenta celor dragi,spiritul Craciunului sa va inunde inimile si casa.
Sarbatori Fericite !
Craciun Fericit !
Va doresc,un AN NOU 2011,asa cum mi-l doresc pentru mine !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu