Powered By Blogger

luni, 18 aprilie 2011

Georgian sau lupta cu propriul destin,

Am lasat in urma Babeniul meu drag,sunt bucuros ca am ajuns,chiar daca vineri la plecare am condus tot drumul in ''placuta companie a ploii'' si a vantului care a batut neincetat.
Am satisfactia ca mama si tata s-au putut bucura de prezenta noastra si mai ales de prezenta fetelor,Rebecca mergand sustinuta de mine dintr-o camera in alta sub privirile pline de bucurie ale bunicilor ei / parintii mei,sau Andreea vorbind mai bine de 2 ore cu tata despre amintirile lui,raspunzandu-i la diferitele intrebari, sunt imagini nepretuite si amintiri dragi.
O sa trec peste partea placuta a week-end-ului meu si o sa postez despre Georgian,din motive lesne de inteles nu acesta este numele lui real,in schimb baiatul chiar exista iar povestea lui mai mult decat trista merita scrisa.
Sora mea Dorina imi povestea despre el,sunt colegi de naveta,iar povestea lui nu m-a lasat deloc indiferent.
Este elev la Colegiul Economic din orasul cel mai apropiat de satul meu natal,in fiecare dimineata pleaca cu microbuzul catre oras unde invata carte si chiar invata,e cel mai bun de la el din clasa si sef de promotie.
Ceea ce m-a induiosat......din banii de bursa ofera si cate un biscuit ''Eugenia'' surorii si fratelui mai mici decat el.
Luna aceasta,Georgian a primit bursa numai ca nu a fost suficient de vigilent incat sa-si ''puna banii la pastrare,la loc sigur'' iar cei mici i-au gasit banii de bursa,cu care trebuia sa traiasca toata luna si bineinteles ca au mers la magazinul din sat si si-au cumparat de toti banii biscuiti ''Eugenia'' evident.
Povestea daca nu ar fi tragica,are accente comice numai ca luna aceasta,Georgian va trebui sa se descurce.
Am rugat-o pe sora-mea sa mearga la el acasa (pentru ca locuieste la cateva case mai sus de casa mea parinteasca) dar mi-a zis ca nu e acasa.
Unde putea fi Georgian,intr-o de Sambata????
Bineinteles ca era la munca,pentru ca in cea mai mare parte a timpului liber,Georgian pentru a supravietui impreuna cu fratii lui mai mici,presteaza ''munca cu ziua'' pe la diversi vecini,in schimbul unor sume modice de bani !!!!!
Georgian,este copilul Romaniei capitaliste de azi,un copil care incearca sa isi croiasca un rost in viata,un copil care spera sa se smulga din ghearele saraciei si sa isi faca un rost al lui la oras.....nu stiu daca in Georgian,vad copilul care am fost eu....pentru ca eu multumesc Bunului Dumnezeu,am avut parinti minunati,tata a lucrat o viata intreaga pe santier,munca bruta,numai pentru a avea copiii lui ce le trebuie.....adolescenta mea o fi fost ea mai paupera decat a altora,dar daca am mers la asamblat ladite la Fabrica de Conserve,in vacanta ,am lucrat pentru a avea banii mei de buzunar in timpul scolii.
Va provoc pe cei care aveti posibilitatea sa o faceti,ce imi sugerati,cum il pot ajuta pe Georgian sa isi implineasca visul,sa nu devina unul dintre viitorii ''mushetrii la carciuma din sat''...unii din cei multi care il suparat atat de tare pe Mr. President ?????
Cam atat despre Georgian....sper sa razbeasca in viata...dar cu un pic de ajutor,sansele ca el sa reuseasca ar fi atat mai mari !!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu