Powered By Blogger

marți, 25 octombrie 2011

Povara anilor care au trecut peste ei...

Nu cred ca sunt un subaltern usor de suporat de catre sefii mei,dupa cum am convingerea ca nu sunt usor de suportat nici de cei care-mi sunt sau ma rog,mimeaza ca imi sunt subalterni.
Am principii,sunt demodat,nu-mi place absolut deloc sa-mi pup in cur sefii si sa le culeg ''scame imaginare'' de pe reveru' sacoului,iar daca trebuie sa mai depun si eforturi fizice si intelectuale sa par mai prost decat...sunt cu atat mai greu de suportat.
Nu imi place nici ca ,coechipierii mei sa ma lingusheasca sau sa se sfashie intre ei...deci e de inteles de ce nu sunt usor de suportat....''in vremile de acu' ''!
De ce am divagat?
Pentru ca dupa o astfel de zi am iesit ieri de unde lasasem niste documente la semnat...pe unele le-am luat ca erau semnate...bla,bla...bla.
Am parcat masina cat mai aproape de bulevard pentru a putea iesi mai usor....am deschis usa si ma pregateam sa urc...cand din parc a iesit EA, o batrana garbovita....apasata de povara anilor care au trecut peste ea...era modest imbracata....dar avea hainele curate....mergea incet...i-am vazut crucea imensa pe care o cara in spate....am citit in privirea ei disperarea si ca era nevoita sa faca ceva la care nu s-ar fi gandit cu 20-25 de ani in urma...cand imi place sa cred ca era o doamna frumoasa,stilata cu educatie,musai trebuie sa fi fost profesoara..sau cu siguranta o intelectuala.
Timid,de-abia i-am perceput vorbele;
'' Domnule ,nu aveti sa imi dati si mie un ban,sa-mi pot cumpara, o paine''???
Raspunsul meu ,a venit tamp,fastacit;
" Nu am Doamna,imi pare sincer,rau''....pentru ca, e un facut parca...niciodata nu am bani pesin la mine,''prietenii'' stiu ce spun.....si ca sa-mi fie si mai ciuda nici in locul din masina unde imi tin banii de parcare sau cand merg sa-mi verifice presiunea in pneuri la vulcanizare nu mai aveam nici un ban.....mi-a fost si inca imi mai este ciuda ca nu am gasit nici macar doua-trei bancnote de 1 leu,pe care sa i le fi dat macar sa isi cumpere un covrig.
E atata gri in jurul nostru,la fiecare semafor vin batrani disperati care iti bat in geam si iti cer macar 1 leu....e atat de grea povara pe care o poarta pe umeri,ii simti incovrigati sub povara propriilor cruci mult prea grele ....si fara sa vreau gandul imi fuge la autocarele care vin pline ochi cu turisti straini,germani,austrieci,italieni,care coboara de pe vasele de croaziera ce acosteaza in port...ii vad sunt in baston...in scaune cu rotile...dar au acea siguranta a cetatenilor carora nu le lipseste nimic si atunci stau ca un idiot si il intreb pe Dumnezeul Meu:
'' Frate,dar astia ai nostri nu au muncit cel putin la fel ca aia?''
Ma gandesc la mama mea cu fata arsa de soare si batuta de vant care a muncit la nenorocirea aia de C.A.P. din sat si a baut apa fiarta in camp in Orjaneasca unde un rand de porumb avea 1400 de metri lungime.....incepeam sa prasim la 6 dimineata si de-abia pe la ora 8.30'-9.00 (daca imi mai amintesc bine) ne opream dupa ce duceam un rand pana la capat sa mancam ceva si sa bem apa aia fiarta_clocita cu gust oribil,apa salcie de camp !!!!
Sa fie asta povara ghinionului de a se fi nascut in tara nepotrivita in epoca nepotrivita,in perioada istorica.....nefasta.
Batranii si batranetea in general,ma deprima ....habar nu am de ce...probabil e teama ca ar putea sa mi se intample si mie sau poate ca fara sa vreau vederea batranilor garboviti,umiliti,nefericiti,sufocati in propria nenorocire...ma poarta cu gandul la sat....la ai mei...care nu se pot bucura de o viata linistita,acum la pensie,desi au muncit...cumplit de greu si an dupa an in speranta unei batraneti linistite !!!!!!!!

Ca o ironie a soartei.....Maruta tocmai ne arata intr-un material in emisiunea lui Happy Hour...despre ce zi minunata a petrecut d-na Christine Valmy la aniversarea zilei de nastere...la Hotelul Georges V.....inconjurata de prietenele sale.
Asta e viata...nu ne nastem toti in aceiasi zi !!!!
Sau ca sa-l parafrazez pe tata care acu' vreo 30 de ani se contrazicea cu invatatoru' meu de la sat...referitor la egalitatea tovarasilor...tata spunea ceva de genu asta:
Domnule de cand exista lumea asta au existat 2 mari clase sociale,exploatatii si exploatatorii....bogatii si saracii....bogatu' cu matzu' plin ....nu-l va crede niciodata pe cel sarac...flamand si descult !!!!
Inclin sa-i dau dreptate !!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu