Powered By Blogger

luni, 21 februarie 2011

'' Optiunea de a.....ALEGE '' !

Mama mea,Voica,o cheama(si asa o mai strig uneori,cand vreau sa o enervez-tachinez)implineste luna viitoare,78 de ani....o viata....de OM.
Revin la mama,de cand ''ne stim'' eu cu ea,niciodata nu am putut sa o mint si mai ales niciodata nu i-am putut ascunde nimic.....si daca in cazul meu,fiind copilul ei exista probabil o explicatie psihologica,lucrurile stau altfel cand vine vorba despre cei pe care i-a intalnit in decursul vietii....a reusit si reuseste de fiecare data sa-i ''citeasca'' dupa foarte putin timp din momentul in care i-a cunoscut.
Pentru a pune capat divagatiei....de la mama am mostenit INTUITIA si foarte rare sunt ocaziile in care intuitia mi-a jucat vreo farsa.
Imi amintesc din adolescenta,cand eram foarte bun prieten cu cel despre care eu credeam ca e prietenul meu cel mai bun( chiar daca numai eu credeam asta)cum de fiecare data cand venea pe la noi in vizita,il primea foarte bine,foarte frumos...dar de fiecare data il trata cu o doza de raceala,era permanent reticenta in privinta lui,fara a-l face sa se simta neplacut....comportament cu care nu eram de acord pe atunci.
Evident ca dupa vreo 10 ani cand am realizat ca prietenia asemeni fericirii nu sunt altceva decat himere,am intrebat-o de ce nu m-a avertizat,mi-a raspuns cu intelepciunea femeii simple de la tara,trecuta prin multe;
''Pentru ca era alegerea ta si TU trebuia sa iti dai seama daca ceva nu era in regula,tu trebuie sa ''te lovesti cu capu' de sus '' !!!
Privind in trecut,surad la gandul ca mama mi-a oferit prima sedinta de psihoterapie gratis.
In goana nebuna dupa terminat studiile,intemeierea unei familii,cautarea celui mai bun job am uitat cat de importante si pline de intelepciune erau discutiile mele cu mama(sper sa nu fiu catalogat drept mamos,ptr.ca nu sunt...sau poate ca sunt..dar numai...putin).
Ce am invatat din putina mea experienta de viata de pana acum,ca numai si numai pe mine ma pot baza,sunt de acord ca familia iti vrea binele si ca partenera de viata nu are cum sa nu isi doreasca sa reusesti...dar atunci cand esti singur in fata obstacolului,doar tu cu obstacolul,hotararea / alegerea iti apartine.
Viata mi-a oferit suficiente provocari(a se citi greutati) in fata carora a trebuit sa hotarasc ceea ce am crezut ca e mai bine,sau macar sa aleg raul cel mai mic dintre doua rele mari......dar niciodata nu i-am lasat pe cei din jur sa imi influenteze in mod capital deciziile.....''privilegiul de a alege'' !!!!
Azi ii povesteam colegei mele de birou despre una din alegerile pe care le-am facut intr-o perioada in care daca nu mi-as si ascultat si vocea interioara,cariera mea profesionala ar fi putut debuta cu un esec rasunator care m-ar fi putut marca(profesional,desigur)...pe viata.
Si am mai respectat ceva,ce am invatat,cred tot de acasa....sa nu ma las ''imbatat '' de vorbele mieroase ale asa-zisilor oameni de bine care roiesc in jurul nostru la tot pasul.....daca am pierdut,am pierdut pe mana mea cu demnitate ,am luat-o de la capat si mi-am urmat drumul....dar niciodata,chiar si atunci cand am fost ''pus in capu' trebii'' nu am apelat la ''servciile codoshilor''...i-am dispretuit si-i voi dispretui cu toata fiinta mea.
Cred cu tarie,ca un om care e pus sa conduca ar trebui sa tina cont de parerile coechipierilor sai.....dar sunt convins ca greseste fundamental,cand ajunge sa-i creada pe ''soptitorii de profesie'' care-i otravesc mintea cu neadevaruri,decizia trebuie sa fie numai si numai a lui,cand manageriezi subiectivismul nu are loc in agenda ta !!!!
Fiecare dintre noi facem alegeri,unele mai bune,altele mai proaste...dar sunt de fapt alegerile noastre.
Sunt norocos ca intuitia m-a ajutat in nenumarate cazuri sa fac alegerile cele mai bune si am satisfactia ca nu am facut nici un rau nimanui ,cu atat mai putin sa caut sa ma razbun ,ponegrind vreun coleg / amic prieten in fata sefilor.
Ajuns in frunte,''la masa plina cu bucate'' alege omule cu creierul tau ,daca detii asa ceva.....daca ai indoieli....masoara de mai multe ori...dar fa in asa fel sa fie alegerea ta....nu permite ''binevoitorilor'' sa se joace cu mintea ta,sa iti transforme creierul intr-un baton de plastilina,pe care-l modeleaza dupa bunul plac....cred ca fiecare dintre noi,are ''optiunea......de a alege''...dar foarte putin stiu si au curajul sa faca asta !!!!
Daca nu e o forma de lasitate,macar un mod de a-ti manifesta incapacitatea,tot inclin sa cred ca este !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu